*** Laatste update: zie "nieuws en deelnemerslijst 2011" ***

Nieuwsberichten


















Gegevens auto's deelnemers EUROPARIT 2011.

Van de oproep om de gegevens van de auto's door te geven
hebben we een aantal leuke reacties gehad.


Hieronder een aantal klassiekers die goed verzorgd en voorbereid de rit gaan ondernemen.

U heeft ook een bijzondere (oud of nieuw) auto, een bijzonder verhaal of veel werk gemaakt van de voorbereiding van de EUROPARIT. Vertel het ons.
Stuur een mailtje aan fdwilde@home.nl .


















Aangestoken door het enthousiasme van onze Burton kennissen hebben we ons ingeschreven voor de Europarit.De oefenrit ging niet zo heel geweldig, laten we dat maar op de slechte generale voor een prachtige voorstelling houden.;-)We hebben wel veel plezier gehad, en dat telt vooral.Omdat het tijdens zo’n lange rit ook kan regenen hebben we gekozen om de rit met onze oude Triumph TR6 PI te rijden, die heeft een dak.Het rijden in de Pyreneen vorig jaar tijdens onze vakantie met deze bijzondere auto is ook heel goed bevallen.Op dit moment prepareren we de auto uit 1973 zo goed mogelijk om deze lange rit te kunnen maken.




Lidie en Willem Dijkstra.


.








We doen mee met deze is de bedoeling. na de koelingsproblemen , het olieverbruik van 2 liter per dag en de rookwolken van vorig jaar zit deze 'nieuwe' motor (origineel citroen van ruim 30 jaar oud) er inmiddels in. We zijn nog aan het inrijden. Mooi zo'n blok met 0 kilometer... Betreft een citroën ami super uit 1973 met kenteken 27-DZ-TB....

"nadat vorig jaar op de eerste berg (col de forclaz volgens mij) de olie al te heet werd en het olietemperatuur lampje ging branden en er elke dag meer rook uit de ami kwam (en dat waren niet onze sigaren) en er dagelijks twee liter olie bij moest vroeg dat om een revisie.

onderdelen zoals oliekeerringen waren niet voorhanden, maar dankzij een tip van een der gebroeders Göbel van Burton car company belande ik in Doesburg. Daar had iemand al 10 jaar een 'nieuwe' viercilinder boxer motor van citroen in de woonkamer staan (in de kist op de foto). Weliswaar ruim 30 jaar oud, maar 0 kilometer gereden. Ooit op Citromobile gekocht van een fransman die er een paar had meegenomen naar nederland.

Lang verhaal kort gemaakt. De motor zit er in. de eerste 1000 inrij kilometers zitten erop. Nog even olie verversen en ons 38 jaar oude 'vriendje' is weer als nieuw"




Gerwin en Gerco Vasse.






















Bij ons is de auto idd een andere (als vorig jaar) geworden!
Wij gaan dit jaar meedoen met een Mini Cooper Innocenti.
Het kenteken is 97-AL-35

Met Vriendelijke Groeten, Bertus Hengstman en Gerwin Bosch









.








Uitslag toerklasse:
klik op de uitslag voor een vegroting.




















Uitslag Sportklasse:
klik op de uitslag voor een vegroting.































Oefen Europarit 15 mei 2011

Voorafgaand aan de 24e Europarit is er ook dit jaar weer gelegenheid om weer wat ervaring op te doen door deel te nemen aan een oefenrit. De rit gaat op zondag 15 mei van start vanuit Restaurant ‘de Kroon’ in Hellendoorn en de inschrijftafel is geopend vanaf 12.00 uur. De eerste deelnemer vertrekt om 13.00 uur. De finish is rond 16.00 uur bij Landgoed Het Laer in Ommen.

De organisatie van de Europarit heeft Tim Rietveld, in 2008 winnaar van van de Europarit, samen met Gerben Abbink, die tijdens de Europarit de video opnamen maakt, bereid gevonden om ook dit jaar weer de Oefen Europarit uit te zetten.
Tijdens deze rit komen de diverse systemen die ook tijdens de komende Europarit worden gehanteerd aan de orde, zodat de deelnemers zich alvast kunnen voorbereiden. Deelname is niet voorbehouden aan de deelnemers, maar ook andere belangstellenden zijn van harte welkom om kennis te maken met de Europarit. De uitzetters moeten zich qua gebied beperken tot de Twente en de Overijsselse Heuvelrug, maar ook daar zijn wegen te vinden die weinig onder doen voor het Alpengebied.
Uiteraard is de organisatie ook aanwezig om deelnemers op pad te helpen en na afloop vragen te beantwoorden en tips te geven.

Deelnemers aan de Oefen Europarit kunnen na de prijsuitreiking tegen een gereduceerd tarief genieten van een driegangen diner bij Landgoed Het Laer.

Deelnemers kunnen zich vooraf aanmelden en krijgen het reglement per e-mail toegezonden.

.















Route Europarit 2011




.















De eerste week van mei is de route van de Europarit 2011 gecontroleerd en ook zijn de afspraken met de hotels in de Etappeplaatsen en met de restaurants waar de pauzes zijn gepland nog eens doorgenomen. Dan kan ook worden bekeken in hoeverre de route is te rijden en kunnen ter plekke nog nieuwe routes worden uitgezet om het routeboek zo volledig mogelijk te maken..

Op 15 juni 2011 moeten de deelnemers aan de 24e Europarit zich melden bij de technische keuring en de documentencontrole in Reutte; een plaats net over de grens van Duitsland en Oostenrijk. Om daar te komen is een aanlooproute vanuit Hellendoorn op papier gezet met diverse punten waar deze onderweg kan worden opgepakt, voor het geval de deelnemers vanuit een andere richting aan komen rijden.



Donderdag 16 juni starten de eerste equipes van zowel de toer- als de sportklasse om 08.01 uur en rijden dan over de Nassfeldpas door het Ötztal richting de Passo di Rombo, een bergpas op de grens van Oostenrijk en Italië. Deze pas is momenteel nog gesloten vanwege het lawinegevaar, maar omdat het de afgelopen weken in de Alpen, net als in Nederland, zeer warm was is deze pas zeker te rijden voor de deelnemers. Een andere schitterende pas is de Passo di Monte Giovo en na een klein stukje over de Brenner autobahn komt men in de Dolomieten. Via Selva di Val Gardena, de Passo di Sella en de Passo di Falzarego bereiken we Cortina d’Ampezzo. Dan is het nog een kleine rit naar Dobiacco waar voor de tweede keer wordt overnacht.



De route van vrijdag voert over de Passo di Monte Croce di Comelico richting Tolmezzo. In de route zijn zeer smalle wegen opgenomen en één van deze wegen was tijdens het controleren van de route nog afgesloten vanwege vallende stenen. Hoewel de weg formeel afgesloten is voor het verkeer hebben we hem toch gereden en er lagen inderdaad veel stenen en soms kleine rotsblokken op deze weg die gekruist wordt door verschillende afvoergoten. De komende dagen wordt er nog overlegd binnen de organisatie of deze weg wel in de route blijft en mogelijk wordt er nog een nieuwe route geconstrueerd. Na Tolmezzo gaat de route via Pontebba naar de Nassfeldpass waar men Oostenrijk weer binnen komt. Van hieruit zijn er een aantal mogelijkheden om in Rauris (de plaats voor de derde overnachting) te komen en dit jaar is gekozen voor de Großglockner. De route richting de mautstelle voert door het dal en is bij velen bekend. Daarom hebben de uitzetters dit jaar prachtige wegen langs de bergwanden gezocht van waaruit men een prachtig uitzicht op het dal heeft.



De start op de zaterdagmorgen vindt plaats bij hotel Platzwirt in Rauris en via de Dientenensattel rijden de deelnemers richting Bisschofshofen en van daaruit langs de Tauernautobahn naar Hallein. Daar verlaat men Oostenrijk en gaat de route over de Rossfeld panoramastraße door het gebied bij Bergtesgaden. Vanaf deze weg is het Adelaarsnest waar Hittler tijdens de oorlog één van zijn onderkomens had. Bij Inzell is de eerste meldingspost van die dag gepland en vervolgens wordt er even gas gegeven en rijden de deelnemers een stuk over de autobahn om een via het Altmühltal en de Frankenhöhe naar de laatste overnachting in Rothenburg ob der Taube te rijden. In- of net naast het historische centrum van deze middeleeuwse stad zijn de hotels gelegen en er is volop gelegenheid om na het diner te ‘spazieren’ door de Altstadt.
Door de laatste overnachting halverwege Duitsland te plannen is het mogelijk om ook de laatste dag een groot deel van de route over binnenwegen uit te zetten.




Zondagmorgen is het nog vrij rustig op de weg en kan zonder weinig oponthoud worden doorgereden over de autobahn tot Bad Brückenau, en van daaruit voert de route door Naturpark Hoher Vogelsberg en het Kellerwald naar de Edersee. Dit is een groot meer ten westen van Kassel. Daarna is het echt tijd voor het laatste stuk richting Nederland en rondom zeven uur ’s avonds kunnen de eerste equipes finishen op de Hofmansweide in Hellendoorn.



Route informatie



Startplaats 24e Europarit

Reutte - de stad waar de Europarit 2011 verzamelt, keurt en van start gaat
In Reutte hebben uitzetters Herman Olthof en Arianne Israël met het Tourismusverband en de hoteleigenaar die de grote parkeerplaats kan ‘leveren’ gesproken. Zij hebben beloofd de parkeerplaats van hotel ‘Goldener Hirsch’ waar de keuring zal plaats vinden zodanig aan te kleden en de deelnemers aan de Europarit 2011 volop spektakel aan te bieden. Zij zorgen voor muziek, drank (al dan niet alcoholisch) en misschien een ‘proeve van bekwaamheid’ voor de deelnemers.

In Reutte is altijd wat te doen...Reutte is een redelijk grote plaats die zowel ’s winters als ’s zomers veel vertier biedt. Voor de deelnemers (en officials) die van wandelen houden is het de ook zeker de moeite waard een paar dagen eerder te komen. Ook is volop mogelijkheid om te winkelen, te wandelen of om van een welverdiende rust genieten; alles kan in Reutte.

Einde van de wereld



Reutte stelt zich in advertenties voor als de ‘Poort naar Tirol’. De plaats ligt tegen de rotsachtige toppen van de Alpen en je zou denken dat daar de wereld eindigt. Er over of omheen lijkt niet te kunnen. Maar dat doen we natuurlijk wel tijdens de Europarit 2011.

Tijdschema onder voorbehoudWoensdag 15 juni 2011
Tijdens de instructie avond bij restaurant ‘de Kroon’ krijgen de deelnemers een voucher waarmee zij zich in Reutte bij hun hotel kunnen melden. Het is de bedoeling om, in tegenstelling tot voorgaande jaren, eerst te dineren en daarna de keuring af te werken.

Diner van 18.00 uur tot 20.00 uur.
Gasthof Kröll, Hotel Goldene Rose, Hotel Goldener Hirsch of Hotel Tannenhof. (Deelnemers dineren daar waar ze ook overnachten en ontbijten.)

Technische Keuring en documentencontrole van 19.30 uur tot 22.00 uur.
Grote ‘P’ van Hotel Goldener Hirsch, Reutte.

Donderdag 16 juni 2011Start vanaf 08.01 uur.
Grote ‘P’ van hotel Goldener Hirsch, Reutte.

Etappe 1



De route de eerste etappe van de Europarit 2011 gaat langs de Zugspitze, Schloss Fernsteinsee en over de Fernpass (die maar liefst 1210 meter) hoog is. De uitzetters hebben ook een stuk onverhard gevonden, dat hoort, net als koeien, bij de Europarit. Deze gravelweg van ruim één kilometer is ook begaanbaar voor de lagere auto’s.
De Sportklasse krijgt een stuk Ingetekende Lijn. De Toerklasse rijdt een Chinezenrally (het bolpijl-systeem). De eerste Meldingspost bevindt zich in het Ötztal in Längenfeld en de eerste deelnemer is daar om ongeveer half elf en de deelnemers hebben daar een koffiepauze van een half uur. Deze Italiaan (Don Camillo) in Oostenrijk heeft in ieder geval heerlijke koffie, lekker eten, een geweldig terras en veel parkeergelegenheid. Vanuit MP 1 vervolgen we de route richting de ‘Passo Rombo’ (ofwel de ‘Timmelsjoch’); de pas waar we twee jaar geleden stuitten op een cameraploeg die vanuit een helicopter filmopnamen maakte voor een model BMW. De pas verbindt het noorden van Europa met het zuidelijke deel. De Passo Rombo (2509 meter hoog) biedt prachtige vergezichten net als de Passo di monte Giovo (Jaufenpass; 2094 meter). De uitzetters hebben het tijdschema zodanig opgezet dat er onderweg voldoende tijd is om van het prachtige uitzicht te genieten en ook van de prachtige natuur en fenomenale weg met haar vele bochten. Een ander mooi gebied is de Gruppo di Tessa (Texelgruppe), een ruim 33 hectare groot natuurreservaat.

Puntenrit voor Sportklassement In Italië voert de route over stuk snelweg van ongeveer 37 kilometer. Hierdoor kunnen we ag wat verder Italië in rijden richting de Dolomieten waar schitterende passen te vinden zijn. De sportklasse rijdt hier een puntenrit.
Hoe dat werkt? Je rijdt van punt 1 naar 2 naar 3 enz. Je kiest altijd de kortste route van punt naar punt via kaartwegen. Je mag een weg maar in één richting berijden. Je moet als het ware je eigen ideale lijn tussen de punten ‘tekenen’ en deze rijden.

De tweede Meldingspost bevindt zich in de Dolomiten in het plaatsje Lajen bij Hotel Andechserhof.

Passo Giau


Op deze pas is de derde MP gepland en daar hebben de deelnemers gelegenheid om bij een Albergo te genieten van de prachtige vergezichten en rotsmassieven.
Na de pauze rijden de deelnemers naar Wolkenstein het hoogst gelegen en kleinste dorp in de Italiaanse Val Gardena. Wolkenstein ligt op ongeveer 1.500 meter hoogte. Er wonen circa 2.500 mensen en heeft slaapplaatsen voor zo’n 3.000 toeristen. Als een adelaarsnest hangt de ruïne ‘Wolkenstein’ aan een rotswand in de buurt. Het dorp wordt ook wel Selva di Gardena genoemd.

Tol/Maut/Alt Stazione


Onderweg komen de deelnemers bij diverse tol stations met de bovenstaande benaming. In de eerste etappe zijn twee toltrajecten opgenomen, de Passo Rombo: 14 euro per personenauto (tarief 2010) en een stuk Italiaanse Snelweg: 2,50 euro per personenauto (tarief 2010)

Koningin van de Dolomieten


De ‘Marmolada’ is een berg met verschillende toppen boven de 3.000 meter. De ‘Punta Penia’ (3.342 m) is de hoogste. De ‘Marmolada’ heeft zeven toppen die de hoogste van de Dolomieten zijn. Daarom wordt de ‘Marmolada’ de ‘Koningin van de Dolomieten’ genoemd.

De Passo Tre Croci (de drie kruizenpas);


deze pas verbindt twee wintersportplaatsen met elkaar (Cortina d'Ampezzo en Misurina). Het is een hele mooie pas met veel prachtige vergezichten, hairpins en boswegen, maar de uitzetters hebben besloten deze pas niet in de route op te nemen. Het zou anders wel eens zeven uur ’s avonds kunnen worden voordat de eerste equipe finisht. Met de route die nu is uitgezet kan de Toerklasse al tegen kwart voor zes over zijn.

De eindbestemming van de eerste etappe is het Italiaanse dorpje Dobiacco.

Vervolg van de route
De tweede dag rijden de deelnemers over ondermeer de Gross Glöckner naar Rauris in Oostenrijk. De derde dag nemen Henk Beuker en Hans Dasselaar het over als uitzetter en zij hebben een prachtige route uitgezet door voor velen onbekend gebied van Duitsland waar zich ook een adelaarsnest bevindt. Zij eindigen op zaterdag in de historische stad Rothenburg o.d. Taube in Duitsland. De laatste etappe van de 24e Europarit op zondag eindigt in Hellendoorn op de Hofmansweide. Het ligt in de bedoeling om vroeg in de avond te finishen, zodat ook de kinderen van de vele bestickerde auto’s kunnen genieten.



Film- en informatieavond
25 januari 2011 20.00 uur restaurant ‘de Kroon’ Hellendoorn.




Route


De Europarit 2011 is uitgezet. Dit jaar hebben Herman en Arianne etappe 1 en 2 gedaan. De start is in Reutte (Oostenrijk). Etappeplaats 1 is Dobbiaco (Italië) en etappeplaats 2 is Rauris (Oostenrijk).

Dit keer gaan we verder dan ooit de Dolomieten in!


Wees gerust: dat betekend niet automatisch dat we
hele lange dagen gaan maken voor de Europarit 2011.


Per etappe zitten we op ongeveer 375 kilometer (Toerklasse).


Finish eerste equipe rond zes uur.
Met als altijd drie mooie MP-locaties onderweg en een uitgekiend
tijdschema is dat echt goed te doen.






Reutte

Tijdschema (onder voorbehoud)






Diner verzameldag: 15 juni 2011, 18.00 uur tot 20.00 uur. Gasthof Kröll, Hotel Goldene
Rose, Hotel Goldener Hirsch of Hotel Tannenhof.
(Deelnemers dineren daar waar ze ook overnachten en ontbijten.)
Technische Keuring: 15 juni 2011, 19.30 uur tot 22.00 uur. Grote ‘P’ van hotel Goldener
Hirsch, Reutte.
Start: 16 juni 2011, vanaf 08.01 uur. Grote ‘P’ van hotel Goldener Hirsch,
Reutte.





Rustig van start
De Fernpass, de Sportklasse krijgt een stuk ingetekende Lijn.
Voor de Toerklasse houden we het op de Chinezenrally (het bolpijl-systeem).
Via het Ötztal, naar Längenfeld.
Tegen half elf is daar de eerste equipe op de eerste Meldpost,





Etappe 1 deel 2





Via de ‘Passo Rombo’ We rijden over het voormalige ezelswegje het Oostenrijkse Ötztal uit en het Italiaanse Val Passiria (Passeiertal) in.





Er zit een klein stukje snelweg in dit deel van de route: 37 kilometer ongeveer. Maar ja, we willen toch graag wat verder Italië in! Voor de sporters is het tijd voor kaartlezen! En wel door middel van een puntenrit.





Dirndl





De Dolomieten, een prachtig deel van Italië. We vinden MP2 in Lajen. De MP-dame ziet het wel zitten. Tol/Maut/Alt StazionePasso Rombo (2010): 14 euro per personenautoSnelweg (2010): 2,50 euro per personenauto.





Etappe 1 - MP2





Hotel Andechserhof - Lajen (link naar de site van Hotel Andechserhof)





Andere interessante links over dit etappedeelLet op: onderstaande sites worden geopend in een nieuw venster!


























(uittreksel van het dagboek van de uitzetters)









.











Mini Europarit 2010






.
.
.
.

.





De uitslag van de Mini Europarit 2010 vind u hier.
De eerste foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=KAKHSY8X

Zonnige Mini Europarit

De Mini Europarit 2010 voerde de deelnemers grotendeels over prachtige landwegen in het Oostelijk deel van Salland, West Twente en de Achterhoek. Er kwamen 39 equipes aan de start bij Hotel-Restaurant ‘de Uitkijk’ in Hellendoorn. De weergoden waren zondag 3 oktober goed gestemd en de inschrijftafel kon op de veranda worden ingericht. De deelnemers zaten ’s morgens om half tien al achter de koffie op het terras en daar werd met andere equipes het routeboek doorgenomen. Van het totale aantal equipes kozen er acht voor de sportklasse; een klasse die wat moeilijker is dan de toerklasse.






Op Luttenbergring en de Enterbrookring, twee voormalige motorrace circuits, had de sportklasse een afwijkende route aan de hand van een eenvoudige pijlenrit en puntenrit. De kaartfragmenten waren achter in het routeboek afgedrukt om ook de toerklassers met deze systemen kennis te laten maken. De gemiddelde snelheid was voor beide klassen gelijk (40 km/uur) en het tijdschema was ruim opgezet, waardoor er voldoende tijd over was voor een koffiepauze bij restaurant ‘de Pot’ in Markelo. Deze locatie is op hoor-afstand van het motorcross circuit waar op dat moment een internationale wedstrijd werd verreden. Op het terras van ‘de Pot’ was het motorgeluid goed te horen.










De deelnemers waren goed gemotiveerd en probeerden zo hoog mogelijk in het klassement te eindigen en tijdens de koffie werd de route van het tweede traject doorgenomen. Via het kasteelstadje Diepenheim en Zwiep, bekend van de Witte Wieven, liep de route naar de Varsselring; een motorcircuit waarop nog regelmatig wegraces plaatsvinden. Ook hier moest een rondje worden gereden en was het de bedoeling dat men twee keer de controlekaart liet afstempelen bij een Geheime Meldingspost. Sommige deelnemers volgden niet het routeboek, maar reden achter een andere deelnemer aan die er al een rondje had opzitten en dat leverde behoorlijk wat strafpunten op. Via Hengelo (Gld) reden de deelnemers richting Baak, waar de route moest worden omgeleid vanwege plaatselijk festiviteiten. Bij Bronkhorst, bekend om het Charles Dickens museum, moest de IJssel worden overgestoken.






De veerpont kon slechts acht auto’s per keer meenemen en daardoor moesten de deelnemers soms lang wachten voordat ze route konden vervolgen. Een enkeling kwam daardoor te laat aan de finish bij The Gallery in Brummen en om hen niet te duperen werd besloten om de finishtijd te neutraliseren.






The Gallery bevat een grote showroom verdeeld over meerdere verdiepingen bomvol met antieke auto’s en ook een restaurant en een speelgoedmuseum. In hetzelfde pand is ook de werkplaats gevestigd waar onderhoud aan de klassiekers wordt uitgevoerd. Het bedrijf is elke eerste zondag van de maand geopend en voor ons was het een prachtige finishlocatie. Veel deelnemers bekeken eerst de showroom en gingen daarna buiten in de zon zitten om te genieten van de prachtige auto’s van een groot aantal bezoekers.

Even na vier uur werd de uitslag bekend gemaakt en werden de prijzen uitgereikt. De toerklasse werd gewonnen door Paul en Ellen Boomkamp, terwijl Henk en Hendrik van der Veen in de sportklasse met de zege naar huis gingen. Dit equipe met hun BMW Z3 neemt al enkele jaren deel aan de Europarit en nam onderweg ruim de tijd om de foto’s op te zoeken.

Mini Europarit 2010, een tipje van de sluier......


.

.
.
.
..
.

.
.
..
.
.
De snelheid op de foto is er digitaal in gebracht, maar de Mini-Europarit 2010 is zeker niet minder spectaculair.
De Mini Europarit 2010 voert langs diverse auto- en motorsport historische plaatsen.
3 oktober 2010 is de start bij hotel "de Uitkijk" in Hellendoorn.
inschrijven v/a 09:15, start v/a 10:00 uur.
De finish is bij The Gallery, in Brummen.

vooraanmeldingen: fdwilde@home.nl, na aanmelding worden de reglementen uw toe gestuurd.
.
Gisteren in De Telegraaf, vandaag op de Europarit Site.
.


.

.

.

.

.

Dagblad De Telegraaf presenteerde zaterdag 11 september 2010 de eerste Nederlandse elektrische sportwagen, de Burto Electric.

De dag er na mochten wij de auto bewonderen tijdens de jubileumfestiviteiten in het kader van het 10 jarig bestaan van de Burton Car Company in Zutphen. Dimitri Göbel, de technische man achter de Burton, toonde ons vol trots zijn nieuwe product waar veel van wordt verwacht.

Of we de Burton Electric ook tijdens de komende Europarit kunnen bewonderen valt te betwijfelen, want voorlopig heeft de auto met volle accu’s een bereik van 120 kilometer. Er moet dus regelmatig worden opgeladen en onderweg is nog niet overal de mogelijkheid om dat te doen.

Bij de ontwikkeling van de Burton Electric is nauw samengewerkt met de HTS Autotechniek Arnhem en uit die samenwerking is een schitterende sportwagen voortgekomen. Mogelijk is er ook een samenwerking met de Europarit organisatie mogelijk. Als mocht blijken dat de bezitters van deze auto belangstelling hebben voor de Europarit zullen de uitzetters hun uiterste best doen om onderweg voldoende oplaadpunten in de route op te nemen om op deze wijze voor een primeur te zorgen. De Europarit 2011 staat al weer op papier, maar het komende jaar zal er worden bekeken of we in het buitenland oplaadpunten kunnen vinden.

We hopen dat Dimitri Göbel tegen die tijd veel auto’s heeft gebouwd en dat het zijn broer Iwan gelukt is deze af te zetten. Ook hopen wij dat de rijders dan een Europarit als uitdaging zien en daar aan de start zullen verschijnen.
De organisatie van de Europarit feliciteert Dimitri en Iwan met het tien jarig jubileum en wenst hen veel succes met de nieuwe ontwikkeling.


In Memoriam Albert Vloedgraven


.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Donderdag 8 juli is Albert Vloedgraven, erelid van de ASVH, op 76 jarige leeftijd overleden.

Albert Vloedgraven stond in 1974 aan de wieg van de Automobiel Sport Vereniging Hellendoorn

en was lid vanaf de beginjaren. Hij nam deel aan de Tien Landen Rit waaruit de ASVH is
voortgekomen en was een zeer trouw lid van de autoclub. Albert was zeer betrokken bij het
Hellendoornse autosportgebeuren, niet alleen als deelnemer maar ook als official.

Vooral de ASVH’ers van het eerste uur missen een autosport maatje. Samen hebben ze veel
meegemaakt, vooral tijdens de Tien Landen Ritten waar Albert ondanks zijn kleine postuur toch
een tegenstander van formaat was. Enorm fanatiek, vreselijk eigenwijs, zeer betrouwbaar en altijd
sportief en behulpzaam, zo zal deze mensen hem herinneren. Tijdens de Tien Landen Ritten met
een lengte van 3.500 kilometer en slechts één overnachting waren de deelnemers op
elkaar waren aangewezen. Albert stond altijd klaar om hulp te verlenen, zelfs aan zijn concurrenten als die een
probleem hadden. Met een kapotte teller had je in zo’n monsterrit geen schijn van kans, maar een
equipe dat dit overkwam mocht achter hem aanrijden tot aan een tijdcontrole. Daar moest de
pechvogel een kwartier later inklokken dan Albert en was hij weer op zichzelf aangewezen, tot na
de eerstvolgende bocht. Daar stond Albert te wachten om samen weer verder te rijden.
Dat kenmerkte Albert.

Bijna alle leden van de Automobiel Sport Vereniging Hellendoorn zullen Albert Vloedgraven
hebben gekend. Hij was een fanatieke deelnemer aan de kaartleeswedstrijden, aan de ASVH
Omloop en ook bij de behendigheidswedstrijden stond hij zijn mannetje. Toen er vanuit de ASVH
rally activiteiten werden ontplooit was ook Albert daarbij betrokken.
Als proenvenchef gaf hij leiding aan een club officials en ook kon er altijd een
beroep op hem (en zijn familie) gedaan worden door de organisatie van de Hellendoorn Rally.

De Tien Landen Rit werd binnen de ASVH opgevolgd door de Europarit en nadat Albert
in de begin jaren diverse keren heeft deelgenomen was hij er later bij betrokken
als official. Zelfs in 2009, toen hij al had aangekondigd wegens gezondheidsredenen
niet meer mee te zullen gaan sprong hij toch bij zijn zoon Jan in de auto toen deze
plotseling zonder bijrijder zat. Toen was al wel duidelijk dat het de laatste keer
zou zijn, want het lopen ging enorm slecht. Begin dit jaar meldde Albert tijdens een
receptie dat hij stopte met autorijden. Het autorijden op zich ging nog wel, maar de
wandeling naar de auto en terug was een beproeving geworden. Toch leefde Albert nog
steeds mee met de Europarit en hoezeer hij daarbij betrokken was blijkt uit de
rouwkaart.


Het bestuur van de ASVH, de leden van het Organisatie Comité Europarit en de leden
van de ASVH wensen zijn vrouw Geertje en de rest van deze gemotoriseerde familie
veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.









.
.
.
.
.
.
3 oktober Mini Europarit

Dit zal begin oktober de Mini Europarit verreden worden.
Iets later in het seizoen als vorige jaren, daar door iets gunstiger op de autosport kalender.

Via de gebruikelijk kanalen, o.a. de site, houden we op de hoogte van de vorderingen rond dit evenement.


Foto's EUROPARIT 2011

Marijn Backx: http://www.mijnalbum.nl/Album=B6MJ8SRD

De Wâldmannen: http://www.dewaldmannen.nl/

Equipe 6, Marc van Coeverden / Henk Kuiper: http://www.mijnalbum.nl/Album-MBDKVDMU-Foto's-in-Hellendoorn-Foto's-van-Sport-Autosport.html

Equipe 3 en 13, Bertus Hengstman / Gerwin Bosch en equipe 13, Leon Hengstman / Jeanet Kobus: http://www.itneeds.nl/dag1en2/index.htm

Equipe 22, Hans Deijk / Leon Deijk: http://www.mijnalbum.nl/Album-ZYJW3TSJ-Foto's-in-Nijverdal-Foto's-van-Auto's.html

Equipe 23 Tom ten Den / Paulien ten Den : http://picasaweb.google.nl/ttenden/Europarit2009?feat=directlink

Equipe 24 Frans en Jeannette Dekker: http://s125.photobucket.com/albums/p52/fransdekker/Europarit%202009/

Equipe 25, Egbert Huijing / Harm Huijing: http://www.huijing.eu/europarit2009


Equipe 32, Gert van de Braak / Lucia van de Braak http://www.mijnalbum.nl/Album=7RNUTK6X


Equipe 41, RobertKleinlugtenbeld / Angelique Aufderhaar: http://overigefotos.autosport-twente.nl/#home

Equipe 47, Jurgen Haenke / Bas Pronk: >>>



KIJK IN HET NIEUWS ARCHIEF VOOR DE OUDERE BERICHTEN