*** Laatste update: zie "nieuws en deelnemerslijst 2011" ***

Day-to-day update DAY 2 2009

Nieuws vanaf de locatie

S.1 Donderdag 11 juni 2009 Etappe 1 Rauris (Oostenrijk) – Dobiacco (Italië)

De eerste equipes gaan vandaag om 08:01 uur van start in Rauris.
Hen wacht een prachtge route over diverse bergpassen in Oostenrijk, Slovenie en Italie.















.
.
.
.
..


De organisatie is om 0:700 uur vertrokken om de route te controleren.
De deelnemers vertrekken met stralend weer en we hopen dat het zo blijft. .
.
.


.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.Start
Ook de 2 equipes die gisteren niet konden keuren zijn vanmorgen gestart..





Equipe 1 was vannacht om 03:00 uur in Rauris en Equipe 85 zelfs nog een uur later.
Zij kwamen met een vw polo die door de familie vanuit Nederland naar Fankfurt is gebracht.
Bij hotel Salzburgerhof was door de mensen in Rauris een prachtige startboog opgesteld.
Om de deelnemers tijdig bij de start te krijgen was het muziekkorps ingeschakeld dat om 07:00 uur door de straten van Rauris liep.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Slovenië
De steile Wurzenpas naar Slovenië leverde voor een enkeling problemen op.
Harrij Hannink (equipe 42) ging in een te hoge versnelling de pas op en viel daardoor stil.
Zijn vrouw Bertien moest een stukje duwen om de Burton weer in beweging te krijgen.

Italië

Van uit Slovenië kwamen de deelnemers Italië binnen. De dorpjes daar vallen op door de smalle straatjes en de oude gebouwen, wat wel mooie plaatjes oplevert.

In .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Italië reden de deelnemers een groot aantal kleine en onbekende passen, zoals de Passo Pura van Ampezzo naar Sauris di Sotto waar de derde meldingspost van de dag was.
.
.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
..
.
Pechgevallen
Equipe 15, Wilfred Beuker en Douwe Cousijn kregen vandaag problemen met de motor van hun Vw Cabriolet. De koeling was onvoldoende de daardoor liep de motor zeer onregelmatig.
Ze zijn 50 km gesleept door equipe 21, maar hebben uiteindelijk de ANWB ingeschakeld.
Ook zij konden het probleem niet verhelpen en morgen doet Wilfred het wat rustiger aan en probeert wel de hele route te rijden.
Equipe 44, Jan Willem Hietbrink en Herald oude Hendrikman kregen vlak voor de finish een lekke band. Met behulp van equipe 64 wisten ze toch de finish te bereiken.