*** Laatste update: zie "nieuws en deelnemerslijst 2011" ***

Day-to-day update DAY 3 2009

















S.2 Vrijdag 12 juni 2009 Etappe 2 Dobiacco (Italië) – Wenns (Oostenrijk)

Vandaag gaan de deelnemers om 08:01 uur van start. De uitzetters vertrekken 1 uur eerder om de route te controleren.

Als u de deelnemers wilt volgen kan dat via de track and track van equipe 67.
Klik hier om daar direct naar toe te gaan.


Info thuisfront
Ook het het thuis front blijkt zeer geinteresseerd te zijn in de verrichtingen van hun gezinsleden.
De site www.europarit.nl is donderdag 11 juni maar liefst 357 keer bekeken op 1927 pagina's!


Start



.






.






.
Vanmorgen zijn 85 equipes gestart. Equipe 44 heeft eerst een garage opgezocht voor een nieuwe band en kon om 10.30 uur de route oppakken.

Het eerste deel van etappe 2 was een zeer moeilijke fotorit waarbij de foto’s ongenummerd zijn met slechts de afstanden erbij vermeld. De deelnemers moeten onderweg de juiste volgorde opzoeken. Zelfs uitzetter Herman Olthof ging letterlijk en figuurlijk het bos in tijdens het voorrijden van de route. Hij zag een doorgaande weg over het hoofd.

Arianne beats Garmin
Voor de uitzetters is het een sport om wegen te vinden die niet op de kaart staan. Herman Olthof en Arianne Israel, uitzetters van de 2e etappe is het dit keer gelukt een weg te vinden die volgens het navigatiesysteem Garmin dood zou lopen.
Alle lof voor Herman en Arianne.













.

.

.Direct na MP 1, bemand door Henk Beuker en Hans Dasselaar liep de route over de Val Gardena; een ware speeltuin, niet alleen voor de deelnemers aan de Europarit, maar ook voor de honderden motorliefhebbers.







.









.
.



Op de Passo Sella bemande Janny Hallink een geheime Meldings Post en maakte Piet van der Veer een foto van elke equipe die op een oorkonde komt.

Pech en Geluk
Zoals bekend zitten pech en geluk in een klein hoekje. Soms is het zo dat wat de één als pech ziet voor de ander geluk brengt. Dat overkwam vandaag de equipes 42 (Hannink) en 85 ( v.d. Vegte / Roos). Een afdaling van 28% betekende voor Bertien Hannink dat ze de Burton niet hoefde te drukken, maar equipe Van der Vegte kregen er zodanige remproblemen dat ze deze een half uur af moesten laten koelen.

De middagpauze was direct na de Passo di Costalunga waar Theo en Ria Offenberg het organistorische deel voor hun rekening namen. Equipe 85 kwamen daar een uur te laat en is op advies van de organisatie via Bolzano en Merano naar de Timmelsjoch op de grens van Italie en Oostenrijk gereden.








.




.




.




.




.
.
.
.
Op de Timmelsjoch ligt nog erg veel sneeuw en dat leverde prachtige foto’s op. De Citroen 2CV van de gebroeders Van Breda had moeite om de top te bereiken en even zag het er naar uit dat de fotograaf moest gaan drukken.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Een aantal deelnemers hadden op deze pas een kwartier oponthoud doordat er filmopnamen van een nieuw BMW model (waarschijnlijk de X 1) gemaakt werden. Op de foto ziet u de twee BMW’s geheel afgedekt op een vrachtwagen.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Pechgevallen
Deze dag waren er de nodige problemen:
- equipe 15 Beuker / Cousijn had nog steeds last met de koeling van de motor en hun gas kabel brak. Zij zijn in Merano gebleven en schakelen de ANWB in.
- equipe 33 Wermink / Bins had problemen met de olie van de versnellingbak die oververhit raakte
- bij equipe 45 Berg / Berg begon de koelvloeistof te kokenequipe 48 Verver / Pape had direct na MP2 de koppeling stuk. Ook zij hebben de ANWB ingeschakeld. Zij werden bijgestaan door equipe 72 Schasfoort / Jasink die daardoor een prachtig deel van de route hebben moeten missen.